Astăzi, Vineri, 29 Martie, 2024
Un articol pentru această zi nu a fost scris. Vă prezentăm ultimul articol scris.
Alte zile
Duminică, 24 Martie, 2024
Luni, 25 Martie, 2024
Marţi, 26 Martie, 2024
Miercuri, 27 Martie, 2024
Joi, 28 Martie, 2024
PLANUL DE PICTURĂ
al bisericii și cum putem participa
(fișierul PDF ajută la localizarea Sfinților)
Cum puteţi deveni
CTITOR
al noului aşezământ cu hramul
Naşterea Maicii Domnului
şi
Sfântul Ierarh Nicolae
PRIMA SFÂNTĂ LITURGHIE în BISERICA MARE de HRAMUL SFÂNTULUI IERARH NICOLAE
6 Decembrie, 2020
Programul Sfintelor Slujbe din Postul Mare
Taina Sfântului Maslu cu dezlegări, Miercuri, 3 Aprilie, 2024
Taina Sfântului Maslu de obște cu șapte preoți, Duminică, 14 Aprilie, 2024
Cum puteţi redirecţiona 3,5% din impozitul pe venit
Album foto: Hramul Sfântul Ierarh Nicolae, 6 Decembrie, 2023
Album foto: Hramul Nașterii Maicii Domnului, 8 Septembrie, 2023
Astăzi, Vineri, 29 Martie, 2024
Album foto: Hramul Sfântul Ierarh Nicolae, 6 Decembrie, 2022
Album foto: Hramul Nașterii Maicii Domnului, 8 Septembrie, 2022
Album foto: Hramul Naşterea Maicii Domnului, 8 Septembrie, 2021
Album foto: Hramul Naşterea Maicii Domnului, 8 Septembrie, 2020
Album foto: Hramul Sfântul Ierarh Nicolae, 6 Decembrie, 2019
Album foto: Hramul Naşterea Maicii Domnului, 8 Septembrie, 2019
Cărţi creştine pentru copii (şi nu numai) de la Editura Nepsis.
"Cum să aflăm odihna de la gânduri?" – Conferinţă susţinută de Maica Siluana Vlad, 1 Iulie 2018, Braşov
Acad. Ioan-Aurel Pop „Rolul Bisericii în trecutul românesc”
Album foto cu ocazia hramului "Sf. Ierarh Nicolae", 6 Decembrie, 2017
Colindăm de sărbătorile Naşterii Domnului 2016
Valori creştine şi valori româneşti. Cum ne raportăm la Ziua Naţională. Trinitas TV - Biserica Azi (01 12 2016)
Irineu Protcenco, iconarul calugăr
Procesiune în parohie de Sfintele Paşti, Duminică, 1 Mai, 2016
Lumea pe roata olarului. Daniel Leş la Trinitas TV - Biserica Azi
Lectură din cartea Sf. Nectarie din Eghina: Cunoaşte-te pe Tine Însuţi (Despre virtute)
Lectură din cartea lui Jean-Claude Larchet: Terapeutica bolilor spirituale
Album foto cu ocazia hramului "Naşterea Maicii Domnului", 8 Septembrie, 2014
Album foto cu ocazia hramului "Sf. Ierarh Nicolae", 6 Decembrie, 2014
Activităţi cu copiii şi tinerii în Parohia Carpaţi Braşov
Arhimandritul Sofronie - Riscul în creaţie şi Tragedia omului
Pr. Vasile Mihoc: Cuvânt tare către tineri despre războiul lumii de azi
Copiii, dar al lui Dumnezeu, rod al iubirii şi viitor al umanităţii - Conferinţă Iaşi - 2003
Duminică, 8 Sep. 2013, Hramul "Naşterea Maicii Domnului" şi Expoziţia "Biserica din Noi"
Tabăra "Biserica din noi" - Sâmbăta de Sus - 23 iulie - 2 august 2013
Tabăra "Biserica din noi" - Sâmbăta de Sus - 23 iulie - 2 august 2013
Pomenirea de 40 zile a Părintelui Justin Pârvu - 25 Iulie, 2013
Interviu cu teologul Danion Vasile pe tema ezoterismului în România
Sfinţirea bisericii, Duminică, 21 Aprilie, 2013
Micii iconari de la Asociaţia „Copiii buni pentru Europa”
Prof. Ilie Bădescu. Lumina Celui nevăzut - Oboseala sufletească a lumii contemporane
Profesor Ilie Bădescu: Geopolitică şi religie. Insurecţia euxiniana
Părintele Teofil Pârâian: Gândiţi Frumos!
Acad. Sorin Dumitrescu: Cine ne vrea etrusci?
Copiii la colindat, Decembrie 2012
Ast
ă
zi, Joi, 28 Martie, 2024
Sf. Cuv. Ilarion cel Nou, egumenul Pelechi-
tului,
ș
i
Ș
tefan, f
ă
c
ă
torul de minuni
Isaia 6
1
Ș
i a fost c
ă
’n anul în care a
murit regele Ozia
1
L-am v
ă
zut pe
Domnul
ș
ezând pe un tron înalt
ș
i m
ă
re
ț
;
ș
i casa Lui
2
era plin
ă
de slav
ă
.
2
Sera
fi
mi
3
ș
edeau împrejurul
S
ă
u;
fi
ecare avea câte
ș
ase aripi:
cu dou
ă
î
ș
i acopereau fa
ț
a
4
, cu
dou
ă
î
ș
i acopereau picioarele
ș
i
cu dou
ă
zburau.
3
Ș
i strigau unul c
ă
tre altul
ș
i
ziceau: – „Sfânt, sfânt, sfânt este
Domnul Atot
ț
iitorul, plin e tot
p
ă
mântul de slava Sa!”
4
Ș
i pragul cel de sus al u
ș
ii se
s
ă
lta de glasul cu care ei strigau,
iar casa s’a umplut de fum.
5
Ș
i am zis: „O, tic
ă
losul de mine,
c
ă
-mi tremur
ă
su
fl
etul; c
ă fi
ind
eu un biet om
ș
i având buze ne-
1
Anul 740 î. H.
2
„casa Lui”: templul. Acest capitol
cuprinde o viziune magni
fi
c
ă
a lui
Isaia, pe care autorul o realizeaz
ă
cu o
savant
ă
economie de mijloace literare.
3
„Sera
fi
mi”:
fi
in
ț
e îngere
ș
ti care,
împreun
ă
cu Heruvimii, Îl laud
ă
neîn-
cetat pe Dumnezeu.
4
„î
ș
i acopereau fa
ț
a” spre a
fi
ocro-
ti
ț
i de puterea str
ă
lucirii dumnezeie
ș
ti.
curate
ș
i locuind eu în mijlocul
unui popor cu buze necurate, cu
ochii mei L-am v
ă
zut pe Domnul
Atot
ț
iitorul…”.
6
Ș
i unul din Sera
fi
mi a fost
trimis la mine; el avea în mân
ă
un c
ă
rbune pe care-l luase cu
cle
ș
tele de pe jertfelnic.
7
Ș
i l-a atins de gura mea
ș
i a zis:
„Iat
ă
, acesta s’a atins de buzele
tale
ș
i-
ț
i va
ș
terge f
ă
r
ă
delegile,
iar p
ă
catele tale le va cur
ăț
i”.
5
5
Ș
tergerea f
ă
r
ă
delegilor
ș
i cur
ăț
irea
p
ă
catelor erau rezultatul jertfelor adu-
se lui Dumnezeu (c
ă
rbunele fusese luat
de pe jertfelnicul templului). În nume-
le
ș
i prin lucrarea Domnului, îngerul
îi declar
ă
lui Isaia buzele curate
ș
i
su
fl
etul neîntinat, pentru ca el s
ă
nu
ezite în fa
ț
a adun
ă
rii (a
ș
a cum f
ă
cuse
Moise
ș
i cum va face Ieremia), ci s
ă
prind
ă
curaj (Sf. Ioan Hrisostom). Pe
de alt
ă
parte, c
ă
rbunele va deveni, în
liturghia ortodox
ă
, simbolul euharistic.
Sf. Ioan Damaschin îl interpreteaz
ă
astfel: „C
ă
rbunele nu e lemn curat,
ci lemn împreunat cu foc; în acela
ș
i
chip, pâinea euharistic
ă
nu e, pur
ș
i
simplu, pâine, ci pâine împreunat
ă
cu
dumnezeire. Dar un trup unit cu dum-
nezeirea nu devine o singur
ă
natur
ă
,
ci are o natur
ă
care-i apar
ț
ine trupului
ș
i o alta care-i apar
ț
ine dumnezeirii
unite cu el, ceea ce înseamn
ă
c
ă
într’o
8
Ș
i am auzit glasul Domnului,
zicând: „Pe cine voi trimite,
ș
i
cine va merge la acest popor?”.
Iar eu am zis: „Iat
ă
, sunt aici, pe
mine trimite-m
ă
!”
9
Ș
i El a zis: „Mergi
ș
i spune-i
acestui popor: Cu auzul ve
ț
i auzi,
dar nu ve
ț
i în
ț
elege,
ș
i cu privi-
rea ve
ț
i privi, dar nu ve
ț
i vedea.
10
C
ă
inima acestui popor s’a îm-
pietrit, urechile lor greu aud
ș
i
ochii lor s’au închis, ca nu cumva
cu ochii s
ă
vad
ă ș
i cu urechile s
ă
aud
ă ș
i cu inima s
ă
în
ț
eleag
ă ș
i
s
ă
-
ș
i revin
ă ș
i Eu s
ă
-i vindec”.
6
11
Ș
i eu am zis: „Pân
ă
când,
Doamne?”. Iar El a zis: „Pân
ă
când cet
ăț
ile se vor pustii din
lipsa locuitorilor
ș
i casele din
lips
ă
de oameni
ș
i p
ă
mântul va
r
ă
mâne pustiu.
12
Iar dup
ă
aceasta Dumnezeu îi
va îndelunga
7
pe oameni
ș
i cei
singur
ă
entitate sunt dou
ă fi
ri”.
6
Text pe care Însu
ș
i Iisus îl va
cita (Mt 13, 14-15; Mc 4, 12; Lc 8,
10; In 12, 40), precum
ș
i Pavel (FA
28, 26-27; Rm 11, 8), prin care este
denun
ț
at
ă
înd
ă
r
ă
tnicia poporului ales
de a-L cunoa
ș
te, recunoa
ș
te, în
ț
elege
ș
i urma pe Fiul lui Dumnezeu.
7
Grecescul
makrýno
are dou
ă
sen-
suri principale: „a prelungi”
ș
i „a
alunga”. Sf. Ioan Hrisostom le ia în
considerare pe amândou
ă
, începând
cu ultimul: Isaia preveste
ș
te, pe de
o parte, captivitatea a zece din cele
dou
ă
sprezece triburi ale lui Israel, care
vor
fi
„alungate” din
ț
inuturile lor,
ș
i,
ce au r
ă
mas pe p
ă
mânt se vor
înmul
ț
i.
Facerea 5
1
Aceasta este cartea neamului
lui Adam
8
. În ziua când l-a f
ă
cut
Dumnezeu pe Adam, dup
ă
chipul
lui Dumnezeu l-a f
ă
cut.
pe de alta, prop
ăș
irea („prelungirea”)
celorlalte dou
ă
(Iuda
ș
i Veniamin),
r
ă
mase acas
ă
. Dar verbul „a prelungi”
(pe care b
ă
trânii no
ș
tri din 1688 l-au
tradus prin „a îndelunga”) poate s
ă
aib
ă
o cuprindere mult mai larg
ă
:
Dumnezeu Se va îndura de supravie-
ț
uitorii captivit
ăț
ii
ș
i va face ca ei s
ă
aib
ă
o via
ță
mai lung
ă
(„îndelungare
de zile”) spre a se înmul
ț
i
ș
i a reface,
dintr’o simpl
ă
„r
ă
m
ăș
i
ță
”, un întreg
popor. T. M.: „îi va alunga”.
8
Variant
ă
de text: „cartea neamului
oamenilor”. Genealogiile aveau un rol
important în via
ț
a triburilor semi-no-
made, mai ales în exercitarea func
ț
iei
preo
ț
e
ș
ti. Cea de fa
ță
vrea s
ă
acopere
perioada dintre crea
ț
ie
ș
i potop
ș
i este,
de fapt, o continuare a textului între-
rupt la 2, 4a. Dup
ă
numero
ș
i exege
ț
i,
cifrele din ea, de tradi
ț
ie mesopota-
mic
ă
, sunt simbolice
ș
i urm
ă
resc, în
principal, dou
ă
idei: a) o perioad
ă
foarte lung
ă
între dou
ă
genera
ț
ii; b)
longevitatea e o binecuvântare a lui
Dumnezeu asupra oamenilor drep
ț
i,
iar ea scade pe m
ă
sur
ă
ce r
ă
utatea
ș
i p
ă
catul se instaleaz
ă
în lume (între
1000
ș
i 600 de ani de la Adam la Noe,
între 600
ș
i 200 de la Noe la Avraam,
între 200
ș
i 100 între Avraam
ș
i Iosua
Navi, pentru ca de la David încoace s
ă
devin
ă
„normal
ă
”).
2
B
ă
rbat
ș
i femeie i-a f
ă
cut;
ș
i
i-a binecuvântat
ș
i i-a numit cu
numele de „om” în ziua în care
i-a f
ă
cut.
3
Adam a tr
ă
it dou
ă
sute treizeci
de ani
ș
i atunci i s’a n
ă
scut un
fi
u dup
ă
asem
ă
narea sa
ș
i dup
ă
chipul s
ă
u
9
ș
i i-a pus numele Set.
4
Zilele pe care le-a tr
ă
it Adam
dup
ă
na
ș
terea lui Set au fost
ș
apte sute de ani;
ș
i i s’au n
ă
scut
fi
i
ș
i
fi
ice.
5
Iar de toate, zilele vie
ț
ii lui
Adam au fost nou
ă
sute treizeci
de ani;
ș
i a murit.
6
Set a tr
ă
it dou
ă
sute cinci ani
ș
i i s’a n
ă
scut Enos.
7
Dup
ă
na
ș
terea lui Enos, Set a
mai tr
ă
it
ș
apte sute
ș
apte ani,
ș
i
i s’au n
ă
scut
fi
i
ș
i
fi
ice.
8
Iar de toate, zilele lui Set au
fost nou
ă
sute doisprezece ani;
ș
i
a murit.
9
Enos a tr
ă
it o sut
ă
nou
ă
zeci de
ani
ș
i atunci i s’a n
ă
scut Cainan.
10
Dup
ă
na
ș
terea lui Cainan, Enos
a mai tr
ă
it
ș
apte sute cincispreze-
ce ani
ș
i i s’au n
ă
scut
fi
i
ș
i
fi
ice.
11
Iar de toate, zilele lui Enos
au fost nou
ă
sute cinci ani;
ș
i a
murit.
9
Adam îi transmite întregului neam
omenesc chipul pe care el însu
ș
i îl
primise de la Dumnezeu (vezi 1, 27);
„asem
ă
narea” e psiho-somatic
ă
.
12
Cainan a tr
ă
it o sut
ă ș
aptezeci
de ani
ș
i atunci i s’a n
ă
scut
Maleleil.
13
Dup
ă
na
ș
terea lui Maleleil,
Cainan a mai tr
ă
it
ș
apte sute
patruzeci de ani
ș
i i s’au n
ă
scut
fi
i
ș
i
fi
ice.
14
Iar de toate, zilele lui Cainan
au fost nou
ă
sute zece ani;
ș
i a
murit.
15
Maleleil a tr
ă
it o sut
ă ș
aizeci
ș
i cinci de ani
ș
i atunci i s’a
n
ă
scut Iared.
16
Dup
ă
na
ș
terea lui Iared, Male-
leil a mai tr
ă
it
ș
apte sute treizeci
de ani
ș
i i s’au n
ă
scut
fi
i
ș
i
fi
ice.
17
Iar de toate, zilele lui Maleleil
au fost opt sute nou
ă
zeci
ș
i cinci
de ani;
ș
i a murit.
18
Iared a tr
ă
it o sut
ă ș
aizeci
ș
i
doi de ani
ș
i atunci i s’a n
ă
scut
Enoh.
19
Dup
ă
na
ș
terea lui Enoh, Iared
a mai tr
ă
it opt sute de ani
ș
i i
s’au n
ă
scut
fi
i
ș
i
fi
ice.
20
Iar de toate, zilele lui Iared au
fost nou
ă
sute
ș
aizeci
ș
i doi de
ani;
ș
i a murit.
21
Enoh a tr
ă
it o sut
ă ș
aizeci
ș
i
cinci de ani
ș
i atunci i s’a n
ă
scut
Matusalem.
22
Ș
i dup
ă
na
ș
terea lui Matusalem
a umblat Enoh cu Dumnezeu
10
10
„A umbla cu Dumnezeu” = me-
tafor
ă
pentru omul care tr
ă
ie
ș
te în
dou
ă
sute de ani
ș
i i s’au n
ă
scut
fi
i
ș
i
fi
ice.
23
Iar de toate, zilele lui Enoh au
fost trei sute
ș
aizeci
ș
i cinci de
ani.
24
Ș
i a umblat Enoh cu Dumne-
zeu
ș
i nu s’a mai a
fl
at, pentru c
ă
Dumnezeu îl str
ă
mutase
11
.
Proverbele lui Solomon 6
3
F
ă
,
fi
ule, ceea ce-
ț
i poruncesc
eu,
ș
i te vei mântui – c
ă
de
dragul prietenului t
ă
u te vei da
pe mâna celor r
ă
i –, nu te l
ă
sa,
stârne
ș
te-l
ș
i pe prietenul pentru
care te-ai pus cheza
ș
;
4
s
ă
nu dai somn ochilor t
ă
i
ș
i
nici genelor tale dormitare,
5
ca s
ă
scapi ca o c
ă
prioar
ă
din
curs
ă ș
i ca o pas
ă
re din la
ț
.
6
Mergi la furnic
ă
, lene
ș
ule! Sâr-
guie
ș
te v
ă
zându-i deprinderile
ș
i
fi
i mai în
ț
elept decât ea!
7
C
ă
aceea, f
ă
r
ă
s
ă
lucreze p
ă
-
intimitatea lui Dumnezeu, care-I este
binepl
ă
cut (vezi
ș
i v. 24; de asemenea,
6, 9).
11
În variant
ă
de text: „îl luase cu Si-
ne”. Verbul
metatíthemi
înseamn
ă
nu
numai a muta, a str
ă
muta, a schimba
locul, ci
ș
i a preface, a transforma (a
trece ceva sau pe cineva dintr’o stare
de existen
ță
în alta). De aci, exegeza
asupra misterului în care Enoh a fost
str
ă
mutat (fenomen care se va repeta
cu profetul Ilie – vezi 4 Rg 2, 3-10
ș
i
notele aferente).
mântul, f
ă
r
ă
s
ă
aib
ă
pe cineva
s’o îndemne
ș
i f
ă
r
ă
s
ă fi
e sub
oarecare st
ă
pân,
8
î
ș
i preg
ă
te
ș
te vara hran
ă ș
i
bel
ș
ug de strânsur
ă
la vremea
seceri
ș
ului. Sau mergi la albin
ă
ș
i vezi cât e de harnic
ă ș
i cât de
curat îi este lucrul; de ostenelile
ei se folosesc, spre s
ă
n
ă
tate, regii
ș
i oamenii simpli; ea de c
ă
tre
to
ț
i e iubit
ă ș
i l
ă
udat
ă
; cu toate
c
ă
puterile-i sunt slabe, ea st
ă
în frunte prin aceea c
ă
a cinstit
în
ț
elepciunea.
9
Pân
ă
când, lene
ș
ule, vei sta
culcat?
ș
i când te vei scula din
somn?
10
Pu
ț
in somn, pu
ț
in
ă ș
edere, pu-
ț
in
ă
dormitare, pu
ț
in s
ă
stai cu
mâinile în sân,
11
ș
i ca un r
ă
u c
ă
l
ă
tor î
ț
i va veni
s
ă
r
ă
cia
ș
i ca un bun alerg
ă
tor,
lipsa.
12
Dar dac
ă
nu vei
fi
lene
ș
, atunci
ca un izvor î
ț
i va veni seceri
ș
ul,
iar s
ă
r
ă
cia ca un r
ă
u alerg
ă
tor
va fugi de tine.
13
Omul f
ă
r
ă
minte
ș
i f
ă
r
ă
lege
umbl
ă
în c
ă
i rele; el face semne
cu ochiul, bate din picior
ș
i în-
va
ță
amenin
ț
ând cu degetul;
14
inim
ă
înd
ă
r
ă
tnic
ă
, el în toat
ă
vremea me
ș
tere
ș
te r
ă
ul: unul ca
acela gâlceav
ă
stârne
ș
te prin ce-
tate.
15
De aceea, n
ă
prasnic îi va veni
pieirea, f
ă
r
ă
de veste va
fi
t
ă
iat
ș
i sf
ă
râmat de istov.
16
C
ă
el se bucur
ă
de tot ceea
ce Domnul ur
ăș
te
ș
i de aceea
va
fi
sf
ă
râmat, pentru necur
ăț
ia
su
fl
etului:
12
17
Ochiul seme
ț
ului, limba ne-
dreapt
ă
, mâinile ce vars
ă
sânge
nevinovat,
18
inima ce me
ș
tere
ș
te gânduri
rele, picioarele grabnice în a face
r
ă
ul,
19
m
ă
rturia strâmb
ă
care a
ț
â
ță
minciuna
ș
i scornitorul de certuri
între fra
ț
i.
20
Fiule, p
ă
ze
ș
te legile tat
ă
lui t
ă
u
ș
i nu lep
ă
da rânduielile maicii
tale;
13
12
T. M.: „
Ș
ase sunt lucrurile pe care
le ur
ăș
te Domnul,
ș
i
ș
apte care-i sunt
nesuferite”. E vorba de viciile enume-
rate în urm
ă
toarele
ș
ase stihuri.
13
Sfânta Scriptur
ă
versiune diortosit
ă
dup
ă
Septuaginta
, redactat
ă ș
i adnotat
ă
de Mitropolit Bartolomeu Valeriu Ana-
nia
Tâlcuire
„S
ă
nu dai somn
ochilor t
ă
i, nici
genelor tale dor-
mitare, ca s
ă
te
mântuie
ș
ti ca o
c
ă
prioar
ă
din cur-
s
ă ș
i ca o pas
ă
re
din la
ț
” (
Pilde
6, 4-5).
Dup
ă
aceast
ă
regul
ă
trebuie s
ă
se c
ă
l
ă
uzeasc
ă
oricine a hot
ă
-
rât în inima sa, înaintea fe
ț
ei
Domnului, s
ă
tr
ă
iasc
ă
de-acum
încolo dup
ă
poruncile Lui. El nu
trebuie s
ă
dea somn ochilor s
ă
i,
nu celor din afar
ă
, ci ochilor
l
ă
untrici ai min
ț
ii, ca ei s
ă
pri-
veasc
ă
în inim
ă
cu st
ă
ruin
ță ș
i
s
ă
bage de seam
ă
bine tot ce
se petrece acolo
ș
i astfel s
ă
dea
celui râvnitor putin
ț
a de a cu-
noa
ș
te cursele vr
ă
jma
ș
ului
ș
i de
acolo primejdiile pe care le aduc
acestea. Inima a devenit acum
arena luptei cu vr
ă
jma
ș
ul. Aici
seam
ă
n
ă
el necontenit s
ă
mân
ț
a
sa, ce se r
ă
sfrânge în gânduri,
care nu sunt întotdeauna rele în
chip v
ă
dit, ci se prefac, de cele
mai multe ori, c
ă
sunt bune
ș
i
drepte. Înl
ă
n
ț
uirea tuturor gân-
durilor nu e decât un la
ț
împletit
cu viclenie! Cel ce s-a aruncat în
urma lor f
ă
r
ă
s
ă
ia aminte nu va
sc
ă
pa de r
ă
t
ă
cire
ș
i, prin urmare,
de primejdia c
ă
derii. Iat
ă
de ce,
frate, e nevoie s
ă
-
ț
i ascu
ț
i privi-
rea min
ț
ii, luând aminte bine la
tot ce se întâmpl
ă
înl
ă
untrul
ș
i
împrejurul t
ă
u. Ia seama la ce te
îmbie s
ă
faci nelipsitul t
ă
u sf
ă
tui-
tor din partea stâng
ă
; cerceteaz
ă
pentru ce te îmbie cu acel lucru,
unde duce acesta
ș
i niciodat
ă
nu
vei c
ă
dea în cursa lui. Un lucru
s
ă
nu ui
ț
i: singur
ă
luarea-aminte
n-are putere, ci numai când e
înfr
ăț
it
ă
cu trezvia, duhul prive-
ghetor
ș
i cu neîncetata rug
ă
ciune
c
ă
tre Domnul. Îmbin
ă
toate aces-
tea
ș
i vr
ă
jma
ș
ului îi va
fi
peste
putin
ță
s
ă
te prind
ă
în curs
ă
.
14
14
Sfântul Teofan Z
ă
vorâtul,
Tâlcuiri
din Sfânta Scriptur
ă
pentru
�
ecare zi din
an.