Astăzi, Joi, 25 Aprilie, 2024
Un articol pentru această zi nu a fost scris. Vă prezentăm ultimul articol scris.
Alte zile
Sâmbătă, 20 Aprilie, 2024
Duminică, 21 Aprilie, 2024
Luni, 22 Aprilie, 2024
Marţi, 23 Aprilie, 2024
Miercuri, 24 Aprilie, 2024
PLANUL DE PICTURĂ
al bisericii și cum putem participa
(fișierul PDF ajută la localizarea Sfinților)
Cum puteţi deveni
CTITOR
al noului aşezământ cu hramul
Naşterea Maicii Domnului
şi
Sfântul Ierarh Nicolae
PRIMA SFÂNTĂ LITURGHIE în BISERICA MARE de HRAMUL SFÂNTULUI IERARH NICOLAE
6 Decembrie, 2020
Programul Sfintelor Slujbe din Postul Mare
Cum puteţi redirecţiona 3,5% din impozitul pe venit
Album foto: Hramul Sfântul Ierarh Nicolae, 6 Decembrie, 2023
Album foto: Hramul Nașterii Maicii Domnului, 8 Septembrie, 2023
Astăzi, Joi, 25 Aprilie, 2024
Album foto: Hramul Sfântul Ierarh Nicolae, 6 Decembrie, 2022
Album foto: Hramul Nașterii Maicii Domnului, 8 Septembrie, 2022
Album foto: Hramul Naşterea Maicii Domnului, 8 Septembrie, 2021
Album foto: Hramul Naşterea Maicii Domnului, 8 Septembrie, 2020
Album foto: Hramul Sfântul Ierarh Nicolae, 6 Decembrie, 2019
Album foto: Hramul Naşterea Maicii Domnului, 8 Septembrie, 2019
Cărţi creştine pentru copii (şi nu numai) de la Editura Nepsis.
"Cum să aflăm odihna de la gânduri?" – Conferinţă susţinută de Maica Siluana Vlad, 1 Iulie 2018, Braşov
Acad. Ioan-Aurel Pop „Rolul Bisericii în trecutul românesc”
Album foto cu ocazia hramului "Sf. Ierarh Nicolae", 6 Decembrie, 2017
Colindăm de sărbătorile Naşterii Domnului 2016
Valori creştine şi valori româneşti. Cum ne raportăm la Ziua Naţională. Trinitas TV - Biserica Azi (01 12 2016)
Irineu Protcenco, iconarul calugăr
Procesiune în parohie de Sfintele Paşti, Duminică, 1 Mai, 2016
Lumea pe roata olarului. Daniel Leş la Trinitas TV - Biserica Azi
Lectură din cartea Sf. Nectarie din Eghina: Cunoaşte-te pe Tine Însuţi (Despre virtute)
Lectură din cartea lui Jean-Claude Larchet: Terapeutica bolilor spirituale
Album foto cu ocazia hramului "Sf. Ierarh Nicolae", 6 Decembrie, 2014
Album foto cu ocazia hramului "Naşterea Maicii Domnului", 8 Septembrie, 2014
Micii iconari de la Asociaţia „Copiii buni pentru Europa”
Activităţi cu copiii şi tinerii în Parohia Carpaţi Braşov
Arhimandritul Sofronie - Riscul în creaţie şi Tragedia omului
Pr. Vasile Mihoc: Cuvânt tare către tineri despre războiul lumii de azi
Copiii, dar al lui Dumnezeu, rod al iubirii şi viitor al umanităţii - Conferinţă Iaşi - 2003
Duminică, 8 Sep. 2013, Hramul "Naşterea Maicii Domnului" şi Expoziţia "Biserica din Noi"
Tabăra "Biserica din noi" - Sâmbăta de Sus - 23 iulie - 2 august 2013
Album: Tabăra "Biserica din noi" - Sâmbăta de Sus - 23 iulie - 2 august 2013
Pomenirea de 40 zile a Părintelui Justin Pârvu - 25 Iulie, 2013
Interviu cu teologul Danion Vasile pe tema ezoterismului în România
Sfinţirea bisericii, Duminică, 21 Aprilie, 2013
Prof. Ilie Bădescu. Lumina Celui nevăzut - Oboseala sufletească a lumii contemporane
Profesor Ilie Bădescu: Geopolitică şi religie. Insurecţia euxiniana
Părintele Teofil Pârâian: Gândiţi Frumos!
Acad. Sorin Dumitrescu: Cine ne vrea etrusci?
Copiii la colindat, Decembrie 2012
Ast
ă
zi, Miercuri, 24 Aprilie, 2024
†) Sf. Ierarhi Ilie Iorest, Simion
Ș
tefan
ș
i
Sava Brancovici, mitropoli
ț
ii Transilvaniei
Sf. Ier. Iosif M
ă
rturisitorul din Maramure
ș
Sf. Mc. Pasicrat
ș
i Valentin
Sf. Cuv. Elisabeta
Isaia 58
1
Strig
ă
puternic
ș
i nu te opri!; ca
pe o trâmbi
ță
înal
ță
-
ț
i glasul
1
ș
i
spune-i poporului Meu p
ă
catele
lui
ș
i casei lui Iacob f
ă
r
ă
delegile
sale!
2
Ei M
ă
caut
ă
zi de zi
ș
i doresc
s
ă
-Mi
ș
tie c
ă
ile, ca un popor care
a s
ă
vâr
ș
it dreptate
ș
i judecata
Dumnezeului s
ă
u n’a p
ă
r
ă
sit-o;
ei cer acum de la Mine judecat
ă
dreapt
ă ș
i doresc s
ă
se apropie
de Dumnezeu,
3
zicând: „De ce-am postit noi,
dac
ă
Tu n’ai v
ă
zut? de ce ne-am
umilit noi su
fl
etele, dac
ă
Tu n’ai
ș
tiut?…”
2
. Nu: în zilele voastre
de post v
ă
face
ț
i voile voastre
ș
i-i pi
ș
ca
ț
i
3
pe cei ce sunt în
1
Vocea profetului e, prin excelen
ță
,
public
ă
, puternic
ă ș
i ferm
ă
; prin ea
vorbe
ș
te autoritatea lui Dumnezeu.
2
Profetul denun
ță
falsitatea postului
formal, f
ă
cut la ad
ă
postul unei con-
ș
tiin
ț
e ipocrite.
3
hyponýsso
(folosit numai aici în
puterea voastr
ă
.
4
Dac
ă
posti
ț
i pentru certuri
ș
i
judec
ăț
i
ș
i-l bate
ț
i cu pumnii pe
cel obidit, de ce-Mi aduce
ț
i Mie
postul, a
ș
a cum o face
ț
i ast
ă
zi,
ca vocea voastr
ă
s
ă
se aud
ă
stri-
gând?
5
Nu postul acesta l-am ales Eu,
nici o astfel de zi în care omul
s
ă
-
ș
i nec
ă
jeasc
ă
su
fl
etul; chiar
dac
ă
-
ț
i vei îndoi gâtul ca un câr-
lig
ș
i chiar dac
ă
ai pune sub tine
sac
ș
i cenu
șă
, nici chiar a
ș
a nu
pute
ț
i pretinde c
ă
postul vostru
e primit.
4
V. T.) = „a pi
ș
ca” (a face în
ț
ep
ă
turi
u
ș
oare). Aici nu e vorba de p
ă
catele
mari sau mijlocii, sesizabile, ci de cele
m
ă
runte
ș
i dese, care trec aproape
neobservate, cum sunt „în
ț
ep
ă
turile”
u
ș
or r
ă
ut
ă
cioase, direct sau indirect,
la adresa altora; acumulate în timp
ș
i
înregistrate în subcon
ș
tient, ele dete-
rioreaz
ă
rela
ț
iile dintre oameni.
4
Sf. Ioan Casian: Dumnezeu nu vede
postul ca
fi
ind bun prin natura lui, ci
prin lucr
ă
rile lui cele bune; altfel, el
devine chiar d
ă
un
ă
tor, dup
ă
cuvântul
6
Nu un astfel de post am ales
Eu, zice Domnul; ci tu dezleag
ă
orice leg
ă
tur
ă
a nedrept
ăț
ii, dez-
leag
ă
nodurile cu silnicie înnoda-
te, las
ă
-i liberi pe cei strivi
ț
i în
leg
ă
turi
ș
i rupe toate înscrisurile
cu socoteli nedrepte.
7
Frânge pâinea pentru cel
flă
-
mând
ș
i adu-i în casa ta pe
s
ă
racii f
ă
r
ă
ad
ă
post; dac
ă
vezi
pe cineva gol, îmbrac
ă
-l
ș
i nu-i
trece cu vederea pe cei de un
neam cu tine.
8
Atunci lumina ta se va deschide
ca o diminea
ță ș
i s
ă
n
ă
tatea ta
curând va r
ă
s
ă
ri
ș
i dreptatea ta
î
ț
i va merge înainte
ș
i slava lui
Dumnezeu te va înconjura.
9
Atunci vei striga
ș
i Dumnezeu
te va auzi,
ș
i’n timp ce tu înc
ă
gr
ă
ie
ș
ti, El va zice: „Iat
ă
, Eu
sunt aici”. Dac
ă
tu te lepezi de
ceea ce te
ț
ine legat
ș
i de mâna
ta cea hr
ă
p
ă
rea
ță ș
i de cuvântul
cârtitor,
10
dac
ă
din inim
ă
îi vei da pâi-
ne celui
flă
mând
ș
i dac
ă
vei
mul
ț
umi su
fl
etul nec
ă
jit, atunci
lumina ta va str
ă
luci în întuneric
ș
i întunericul t
ă
u va
fi
precum
amiaza;
11
ș
i Dumnezeul t
ă
u va
fi
cu tine
pururea, iar tu te vei s
ă
tura dup
ă
cum î
ț
i pofte
ș
te su
fl
etul
ș
i oasele
Domnului: „… dac
ă
ei vor posti, Eu
nu le voi auzi rug
ă
ciunile” (Ir 14, 12).
tale se vor îngr
ăș
a
ș
i vor
fi
ca
o gr
ă
din
ă
bine ad
ă
pat
ă ș
i ca un
izvor a c
ă
rui ap
ă
nu scade;
ș
i
oasele tale ca iarba vor odr
ă
sli
ș
i se vor îngr
ăș
a
ș
i neamurile
neamurilor vor mo
ș
teni.
Facerea 43
26
Când Iosif a venit acas
ă
, ei
în cas
ă
i-au înf
ăț
i
ș
at darurile pe
care le aveau în mâini
ș
i i s’au
închinat cu fa
ț
a pân’ la p
ă
mânt.
27
Iar el i-a întrebat: „Cum v
ă
a
fl
a
ț
i?” Apoi a zis: „Dar b
ă
trânul
vostru tat
ă
, de care mi-a
ț
i vorbit
deun
ă
zi, e s
ă
n
ă
tos? mai tr
ă
ie
ș
-
te?”
5
28
Ei au zis: „Robul t
ă
u, tat
ă
l
nostru, e s
ă
n
ă
tos, înc
ă
tr
ă
ie
ș
te”.
Ș
i Iosif a zis: „Binecuvântat de
Dumnezeu este omul acela!” Iar
ei s’au plecat
ș
i i s’au închinat.
29
Dar dac
ă
Iosif
ș
i-a ridicat ochii,
l-a v
ă
zut pe Veniamin, fratele s
ă
u
de-o mam
ă
,
ș
i a zis: „El e fratele
vostru cel mai mic, pe care mi-a
ț
i
spus c
ă
-l ve
ț
i aduce la mine?”…
Ș
i a ad
ă
ugat: „Dumnezeu s
ă
aib
ă
mil
ă
de tine,
fi
ule!”
6
30
Dar Iosif era atât de tulburat
5
Aceast
ă
a doua întrebare indic
ă
faptul c
ă
de la prima c
ă
l
ă
torie a fra
ț
i-
lor lui Iosif trecuse un oarecare timp.
6
Apelativul „
fi
ule” se explic
ă
prin
diferen
ț
a de vârst
ă
, dar
ș
i prin ascen-
den
ț
a rangului social al lui Iosif.
încât de dragul fratelui s
ă
u i se
zb
ă
tea inima
ș
i-l podidea plân-
sul.
Ș
i a fugit în odaie
ș
i a plâns
acolo.
31
Apoi, sp
ă
lându-
ș
i fa
ț
a, a ie
ș
it;
ș
i, st
ă
pânindu-se, a zis: „Aduce
ț
i
bucatele!”
Facerea 45
1
Atunci Iosif nu s’a mai putut
st
ă
pâni fa
ță
de to
ț
i cei ce erau
acolo
ș
i a strigat: „Afar
ă
de la
mine toat
ă
lumea!” A
ș
a c
ă
ni-
meni nu r
ă
m
ă
sese cu Iosif când
el li s’a descoperit fra
ț
ilor s
ă
i.
2
Plângând,
ș
i-a ridicat el glasul,
ș
i to
ț
i Egiptenii au auzit,
ș
i s’a
auzit
ș
i’n casa lui Faraon.
3
Ș
i a zis Iosif c
ă
tre fra
ț
ii s
ă
i:
„Eu sunt Iosif!… Tata mai tr
ă
-
ie
ș
te?”
7
Fra
ț
ii lui îns
ă
nu i-au
putut r
ă
spunde, c
ă
ci deodat
ă
’n-
cremeniser
ă
’nainte-i.
4
Ș
i Iosif a zis c
ă
tre fra
ț
ii s
ă
i:
„Apropia
ț
i-v
ă
de mine!”
Ș
i ei
s’au apropiat. Iar el a zis: „Eu
sunt Iosif, fratele vostru, pe care
voi l-a
ț
i vândut pentru Egipt.
5
Acum îns
ă
s
ă
nu v
ă
întrista
ț
i,
nici s
ă
v
ă
par
ă
r
ă
u c
ă
m’a
ț
i
vândut aici,
fi
indc
ă
spre p
ă
stra-
rea vie
ț
ii m’a trimis pe mine
Dumnezeu înaintea voastr
ă
.
7
Întrebare consemnat
ă
dintr’o alt
ă
tradi
ț
ie redac
ț
ional
ă
. R
ă
spunsul ei se
a
flă
în cuvântarea lui Iuda (vv. 31-34).
6
C
ă
iat
ă
, doi ani sunt de când
foametea bântuie pe p
ă
mânt,
ș
i
înc
ă
cinci ani mai sunt în care
nici ar
ă
tur
ă
nu va
fi
, nici seceri
ș
.
7
C
ă
ci Dumnezeu m’a trimis înain-
tea voastr
ă
ca s
ă
v
ă
p
ă
streze
vou
ă
o r
ă
m
ăș
i
ță
8
pe p
ă
mânt
ș
i
via
ț
a s
ă
v’o p
ă
zeasc
ă
spre marea
urmare
9
.
8
A
ș
adar, nu voi m’a
ț
i trimis aici,
ci Dumnezeu;
ș
i El m’a f
ă
cut ca
un tat
ă
lui Faraon, domn peste
toat
ă
casa lui
ș
i st
ă
pânitor peste
toat
ă ț
ara Egiptului.
9
Gr
ă
bi
ț
i-v
ă
dar s
ă
v
ă
duce
ț
i la
tat
ă
l meu
ș
i s
ă
-i spune
ț
i: –
A
ș
a
zice
fi
ul t
ă
u, Iosif: Dumnezeu
m’a f
ă
cut domn peste tot Egiptul;
coboar
ă
-te la mine, nu z
ă
bovi.
10
Vei locui în
ț
inutul Go
ș
en
10
ș
i vei
fi
aproape de mine, tu,
feciorii t
ă
i
ș
i
fi
ii
fi
ilor t
ă
i, oile
tale, vitele tale
ș
i toate câte sunt
ale tale;
11
acolo te voi hr
ă
ni – c
ă
ci vor
mai
fi
înc
ă
cinci ani de foamete
–, ca s
ă
nu pieri tu, nici feciorii
8
Un grup restrâns, din care poporul
se va reface’n timp.
9
Anticipare aluziv
ă
a profe
ț
iei din
50, 24 (eliberarea din Egipt
ș
i întoar-
cerea în
Ț
ara F
ă
g
ă
duin
ț
ei).
10
Textual: „Ghesemul Arabiei”.
Go-
ș
en
, regiune situat
ă
, dup
ă
toate pro-
babilit
ăț
ile, în col
ț
ul de nord-est al
Deltei Nilului. În 47, 11 identi
fi
cat
ă
cu
„p
ă
mântul lui Ramses”.
t
ă
i, nici toate ale tale…
12
Iat
ă
, ochii vo
ș
tri v
ă
d, ca
ș
i
ochii fratelui meu Veniamin, c
ă
gura mea este cea care v
ă
gr
ă
-
ie
ș
te.
13
Povesti
ț
i-i deci p
ă
rintelui meu
toat
ă
slava mea cea din Egipt
ș
i
tot ce-a
ț
i v
ă
zut,
ș
i gr
ă
bi
ț
i-v
ă
s
ă
-l
aduce
ț
i pe p
ă
rintele meu aici!”
14
Ș
i c
ă
zând el apoi pe gruma-
zul lui Veniamin, fratele s
ă
u, a
plâns; iar Veniamin a plâns
ș
i el
pe grumazul lui.
15
Ș
i i-a s
ă
rutat pe to
ț
i fra
ț
ii s
ă
i
ș
i a plâns asupr
ă
-le; dup
ă
care
ș
i
fra
ț
ii s
ă
i au gr
ă
it cu el.
16
Iar vestea a p
ă
truns în casa lui
Faraon: „Au venit – se spunea
– fra
ț
ii lui Iosif!” Iar Faraon
ș
i
curtenii s
ă
i s’au bucurat.
Proverbele lui Solomon 21
23
Cel ce-
ș
i p
ă
ze
ș
te gura
ș
i limba
î
ș
i p
ă
ze
ș
te su
fl
etul de necaz.
24
Un om îndr
ă
zne
ț ș
i încrezut
ș
i obraznic se cheam
ă
cium
ă
,
iar cel ce
ț
ine minte r
ă
ul e un
nelegiuit.
25
Poftele îl omoar
ă
pe cel trân-
dav, c
ă
ci mâinile lui nu se hot
ă
-
r
ă
sc s
ă
fac
ă
ceva.
26
Necredinciosul dore
ș
te zilnic
pofte rele, iar dreptul miluie
ș
te
f
ă
r
ă
scump
ă
tate
ș
i se’ndur
ă
.
27
Jertfele necredincio
ș
ilor urâ-
ciune Îi sunt Domnului, pentru
c
ă
ei le aduc în chip nelegiuit.
28
Martorul mincinos va pieri,
dar omul ascult
ă
tor ia seama la
ce gr
ă
ie
ș
te.
29
Omul necredincios cu neru
ș
i-
nare î
ț
i iese’nainte, dar dreptul
î
ș
i cunoa
ș
te el însu
ș
i c
ă
ile.
30
Împotriva necredinciosului
11
nu exist
ă
în
ț
elepciune, nici curaj
ș
i nici sfat.
31
Calul e preg
ă
tit pentru ziua
r
ă
zboiului, dar ajutorul e de la
Domnul.
Proverbele lui Solomon 22
1
Un nume bun e mai de pre
ț
decât bog
ăț
ia mult
ă
,
ș
i un dar
bun, decât argintul
ș
i aurul.
2
Bogatul
ș
i s
ă
racul s’au întâmpi-
nat laolalt
ă
, dar Domnul este Cel
ce pe amândoi i-a f
ă
cut.
3
Iscusitul, v
ă
zându-l pe omul
r
ă
u c
ă
r
ă
u se chinuie
ș
te, scoate
el însu
ș
i o înv
ăță
tur
ă
, dar cei
nepricepu
ț
i trec mai departe spre
paguba lor.
4
Frica de Domnul e odrasla în
ț
e-
lepciunii, ca
ș
i bog
ăț
ia, m
ă
rirea
ș
i via
ț
a.
12
11
Ebr.: „Înaintea Domnului”.
12
Sfânta Scriptur
ă
versiune diortosit
ă
dup
ă
Septuaginta
, redactat
ă ș
i adnotat
ă
de Mitropolit Bartolomeu Valeriu Ana-
Tâlcuire
„Strig
ă
tare”, îi zice
Domnul sfântului
prooroc Isaia, „nu
te opri”, dând în
vileag nelegiuiri-
le poporului Meu.
Dar ce f
ă
cea po-
porul? „Ei M
ă
caut
ă
,
doresc apropierea de Dumnezeu.”
Dar este asta, oare, un p
ă
cat?
Tocmai asta era dator s
ă
fac
ă
.
Da, a
ș
a este, dar necazul este
c
ă
nu o fac a
ș
a cum se cuvine,
ci a
ș
teapt
ă
s
ă
î
ș
i ating
ă ț
elul
numai prin post, f
ă
r
ă
a se îngriji
de faptele drept
ăț
ii
ș
i dragostei.
„
Ș
i postul îmi e pl
ă
cut”, gr
ă
ie
ș
te
Domnul, „îns
ă
postul (adev
ă
rat
este cel) la care oamenii, smerin-
du-
ș
i trupul, adaug
ă ș
i iertarea
jignirilor, a datoriilor, hr
ă
nirea
celor
flă
mânzi, g
ă
zduirea celor
lipsi
ț
i de ad
ă
post, îmbr
ă
carea
celor goi. Când toate acestea
se vor ad
ă
uga postirii, c
ă
utarea
Mea
ș
i apropierea de Mine vor
avea spor”; „atunci va ie
ș
i de
diminea
ță
lumina ta,...
ș
i slava
Domnului te va înconjura. Atunci
vei striga,
ș
i Domnul te va auzi;
ș
i înc
ă
gr
ă
ind tu, va zice: aici
sunt!...
Ș
i va
fi
Dumnezeul t
ă
u
cu tine pururea” (
Is.
58, 1-11).
13
nia
13
Sfântul Teofan Z
ă
vorâtul,
Tâlcuiri
din Sfânta Scriptur
ă
pentru
�
ecare zi din an.